Kategorier
Blogginlägg Idrott Ronny Ronny hälsa Ronnys blogginlägg Tävling

Virtuellt (Midnattsloppet)

Förra året anmälde mig till midnattsloppet men kom aldrig till start ☹ i år blev midnattsloppet inställ pgr av covid-19, inställt blev det ett Virtuellt (Midnattsloppet).
Anmält mig till Virtuellt (Midnattsloppet) 5 km.

Man laddar ner deras mobilapp, där man kommer att bl.a. få höra deras löpared, en gemensam uppvärmning, startskott och musik längs hela loppet, nästan precis som under ett ”vanligt” Midnattslopp.

Vi har en gemensam starttid kl 21.30 den 15/8 eller så kan man välja att delta under hela den veckan som följer och fram till den 23/8. Oavsett när du deltar så kommer du att få samma härliga upplevelse i dina lurar.

Spännande ska det bli

Kategorier
Blogginlägg Hälsa och livskvalitet Kost och hälsa Ronny Ronny hälsa Ronnys blogginlägg Sockerdetox Träning

Dag 15 (15 juli)

Femtonde dagen (halvtid) av min sockerdetox, startade dagen med att gå min Power walk på Farsta IP redan vid 05.45, sedan jobba på kansliet, åt lunchen ute, Ingen känning av socker sug utan var mätt 😊

Motion
14 528 steg, 11,4 km 737 kcal, 9762 steg i hälsosamt tempo.

Frukost
Lätt yoghurt naturell 05%, med svenska havreringar (utan tillsatt socker) kanel.
1 Mörkt bröd med skivad leverpastej med tomat & gurka, becel Omega 3 (Smör).

Dryck
Berocca 1 glas, Shot Ingefära & gurkmeja, kaffe svart.

Kosttillskott
1 tablett MAN apoteket.

Medicin
Diabetes, högt blodtryck, blodförtunnande.

Mellanmål
Mellanmål 1: 1 koppkaffe, 1 Glas Smoothies med lättyoghurt naturell, blandade frukter.
receptsidan 343 från boken Mat för liv och lust.
Mellanmål 2: 1 kopp kaffe.
Mellanmål 3: 1 kopp kaffe, ½ grönäpple samt ½ rött äpple.

Lunch (Ute)
Svensk rostbiff med potatissallad & pepparrotscreme (GF, LF)
Middag
Köttfärssås med fullkornspasta, sallad, receptsidan 230 från boken Mat för liv och lust.
Kvällsmål/mellanmål 3.
1 kopp kaffe, ½ grönäpple samt ½ rött äpple