Kategorier
Blogginlägg Friskvård och hälsa Ronny Ronny hälsa Ronnys blogginlägg

Provsvar Covid-19

Fick provsvaret angående om jag har haft eller inte Covid-19. Det visades att jag inte har haft Covid-19 Frown Så nu blir det att använda visir eller munskydd på jobbet och blir att åka med fruga till och från jobbet. Frugan fick också ett negativt provsvar.

Kategorier
Blogginlägg Friskvård och hälsa Hälsa och livskvalitet Kost och hälsa Ronny Ronny hälsa Ronnys blogginlägg Sockerdetox Träning

Dag 19 ( 19 juli)

Den nionde dagen av min sockerdetox vart den mörk dag började må dåligt redan lördag kväll bara massa jobbiga tankar och ångesten växte då jag inte hade varit ute och gått samt ätit regelbundet.
Två smörgåsar och en pirog ett glas lätt mjölk. SÅ JOBBIGT…….

Kategorier
Blogginlägg Hälsa och livskvalitet Kost och hälsa Ronny Ronny hälsa Ronnys blogginlägg Sockerdetox Träning

Dag 18 ( 18 Juli )

Artonde dagen av min sockerdetox, började dagen med en grym Power walk på Farsta IP 7 km med frugan, Sedan den årliga minigolftävlingen. Ingen känning av socker sug utan var mätt 😊

Motion
13 237 steg, 10,15 km 687 kcal, 9017 steg i hälsosamt tempo.

Frukost
Lätt yoghurt naturell 05%, med råg kuddar 89% fullkorn, kanel.
1 Mörkt bröd med 2 skivor 17% ost, becel Omega 3 (Smör), kompletterande med ett kokt ägg och tsk lätt kaviar.

Dryck
Berocca 1 glas, Shot Ingefära & gurkmeja, kaffe svart.

Kosttillskott
1 tablett MAN apoteket.

Medicin
Diabetes, högt blodtryck, blodförtunnande.

Mellanmål
Mellanmål 1: 1 koppkaffe, ett äpple.
Mellanmål 2: 1 kopp kaffe.
Mellanmål 3: 1 glas Smoothies med lättyoghurt naturell, ananas.
receptsidan 343 från boken Mat för liv och lust.

Lunch
Hoppade över lunchen idag

Middag
Egen pizza med fullkornsdeg, 2 bitar.

Kvällsmål/mellanmål 3.

Kategorier
Blogginlägg Kost och hälsa Motion & kostdagbok Ronny Ronny hälsa Ronnys blogginlägg Sockerdetox Träning

Dag 17 (17 juli)

Sjuttonde dagen av min sockerdetox, började dagen med en grym Power walk på Farsta IP 7 km med goa frun, sedan jobb och på efter middagen vart det en kortare Power walk. Ingen känning av socker sug utan var mätt 😊

Motion
18 180 steg, 14,06 km 928 kcal, 13248 steg i hälsosamt tempo.

Frukost
Lätt yoghurt naturell 05%, med AXA sportgryn, ½ banan, kanel.
1 Mörkt bröd med skivad leverpastej med tomat & gurka, becel Omega 3 (Smör).

Dryck
Berocca 1 glas, Shot Ingefära & gurkmeja, kaffe svart.

Kosttillskott
1 tablett MAN apoteket.

Medicin
Diabetes, högt blodtryck, blodförtunnande.

Mellanmål
Mellanmål 1: 1 koppkaffe, ett äpple.
Mellanmål 2: 1 kopp kaffe.
Mellanmål 3: 1 kopp kaffe, Knäckebröd (Multi gran, Ryvita) en ostskiva 17%, tomatskivor.

Lunch
Sill talrik, hårdknäckebröd.

Middag
Ruotfruktsgryta med korv receptsidan 304 från boken Mat för liv och lust.

Kvällsmål/mellanmål 3.
1 kopp kaffe, Knäckebröd (Multi gran, Ryvita) en ostskiva 17%, tomatskivor.