Kategorier
Blogginlägg Friskvård och hälsa Hälsa och livskvalitet Kost och hälsa Ronny Ronny hälsa Ronnys blogginlägg Sockerdetox

Frukt/grönsaker VS godis

Eftersom jag nu har valt att ta bort allt socker som godis, läsk, bakverk m.m och mår bra av detta och upptäckt hur mycket godare det är med frukt och grönsaker att i stället för chips och dipp, läsk välja att dippa grönsaker eller en god fruktsallad med lite mild naturell yoghurt 05% smaksätta det med lite honung som sagt jag hatar inte godis utan upptäckt hur gott och nyttigt det är med frukt och grönt som godis 😊

Kategorier
Blogginlägg Friskvård och hälsa Hälsa och livskvalitet Husmanskost Kost och hälsa Ronny Ronny hälsa Ronnys blogginlägg Sockerdetox Träning

Dag 25 (25 juli)

Den tjugofemte dagen av min sockerdetox, 6 dagar kvar (31 juli) idag vart det 7,08 Km Power walk med frugan i ett hyfsat tempo 😉 det kändes härligt.

Blodsockret
Morgonen (Fastade) 5,7 Mmol
Kväll (sova) 5,8 Mmol

Motion/steg
16 306 steg, 12,56,32 km 833 kcal, 10 292 steg i hälsosamt tempo.

Frukost
Lätt yoghurt naturell 05%, med svenska havreringar (utan tillsatt socker) ½ banan och kanel.
1 halva Havrefralla bröd med en skiva 17% hushållsost 2 paprika, becel Omega 3 (Smör).

Dryck
Berocca 1 glas, Shot Ingefära & gurkmeja, kaffe svart.

Kosttillskott
1 tablett MAN apoteket.

Medicin
Diabetes, högt blodtryck, blodförtunnande.

Mellanmål
Mellanmål 1:
Mellanmål 2: 1 kopp kaffe med ett äpple.  
Mellanmål 3: 1 kopp kaffe, 1 skiva Ryvita Sesame & Rye, 1 skiva 17% hushållsost, gurkskiva.

Lunch
Köttbullar med stekt potatis
Köttbullarna gjordes på havregryn, lök, nötfärs och salt och peppar, hade lite senap i.
Receptsidan 313 från boken Mat för liv och lust.

Middag
Fullkornsspagetti med vitlök, olja, Chiliflakes, persilja, soltorkade tomater, parmesanost, salami

Kvällsmål/mellanmål 3.
1 kopp kaffe, 1 skiva Ryvita Sesame & Rye, 1 skiva 17% hushållsost, gurkskiva.