Kategorier
Amanda Blodgivare Blogginlägg Familjen Familjens blogginlägg Maria Marias blogginlägg Marias hälsa Ronny Ronny hälsa Ronnys blogginlägg Tävling Team Forslöf Träning Viktor

Blodomloppet

Nu har vi anmält hela familjen till Blodomloppet – distans.

Vårt lag heter Team Forslöf och vi kommer att gå, jogga eller springa 5km, detta görs mellan den 13 – 20 augusti, alla får varsin blodomloppströja, nummerlapp och medalj.

Anmäl er också 😊
https://blodomloppet.se/distans/?fbclid=IwAR1_9m02SL16mgecUxQzk4sfHjg2QP5bCT7wg_F9Fu95rHrV1fJKq10cGHA

Kategorier
Blogginlägg Friskvård och hälsa Husmanskost Kost och hälsa Motion & kostdagbok Ronny Ronny hälsa Ronnys blogginlägg Sockerdetox Träning

Dag 29 (29 juli)

Den tjugonionde dagen av min sockerdetox, 06.00 Power walk 5,81 km, idag följde goa fru Forslöf med vart en Fagersjö rundan, kändes bra 😊

Blodsockret
Morgonen (Fastade) 5,4 Mmol
Kväll (sova) 5,6 Mmol

Motion/steg
5,81 Km Power walk, 11 406 steg, 8,82 km 577 kcal, 8 399 steg i hälsosamt tempo.

Frukost
Lätt yoghurt naturell 05%, med Ekologiska branflakes, ½ banan, kanel.
1 skiva rågknäcke ”hårtbröd” med 3 skiva 17% hushållsost,3 skivor gurka, becel Omega 3 (Smör).

Dryck
Berocca 1 glas, Shot Ingefära & gurkmeja, kaffe svart.

Kosttillskott
1 tablett MAN apoteket.

Medicin
Diabetes, högt blodtryck, blodförtunnande.

Mellanmål
Mellanmål 1: 1 kopp kaffe med 1 glas Smoothies med lättyoghurt naturell, blandade frukter. receptsidan 343 från boken Mat för liv och lust.
Mellanmål 2: 1 banan.  
Mellanmål 3: 1 kopp kaffe med två 2 osötade fullkorns skorpor med mjukost, paprika.

Lunch
Kassler med potatisgratäng (ingen grädde) Receptsidan 220 från boken Mat för liv och lust.

Middag
Pasta (fullkorns) Bolognese, parmesan, sallad
https://www.zeta.nu/recept/spaghetti-bolognese/

Kvällsmål/mellanmål 3.
1 kopp kaffe med två 2 osötade fullkorns skorpor med mjukost, paprika.

Kategorier
Blogginlägg Friskvård och hälsa Hälsa och livskvalitet Husmanskost Kost och hälsa Motion & kostdagbok Ronny Ronny hälsa Ronnys blogginlägg Sockerdetox Träning

Dag 28 (28 juli)

Den tjugoåttonde dagen av min sockerdetox, 05.30 Power walk 6 km, idag frågade hjärnan om jag är idiot som går ut är trött, hjärtat svarade du mår bra efter rundan 😊

Blodsockret
Morgonen (Fastade) 6,1 Mmol
Kväll (sova) 5,4 Mmol

Motion/steg
6.25 Km Power walk, 12 725 steg, 10,1 km 636 kcal, 8 692 steg i hälsosamt tempo.

Frukost
Lätt yoghurt naturell 05%, med med svenska havreringar (utan tillsatt socker) ½ banan och kanel.
1 halva Havrefralla bröd med två skiva leverpastej, 1 skiva tomat, becel Omega 3 (Smör).

Dryck
Berocca 1 glas, Shot Ingefära & gurkmeja, kaffe svart.

Kosttillskott
1 tablett MAN apoteket.

Medicin
Diabetes, högt blodtryck, blodförtunnande.

Mellanmål
Mellanmål 1: 1 kopp kaffe med 1 glas Smoothies med lättyoghurt naturell, blandade frukter. receptsidan 343 från boken Mat för liv och lust.
Mellanmål 2: 1 banan.  
Mellanmål 3: 1 kopp kaffe, ½ skivad äpple och en näve Cashewnötter.

Lunch
Kassler med potatisgratäng (ingen grädde) Receptsidan 220 från boken Mat för liv och lust.

Middag
2 spröda Crispies med 2 kokt potatis, sallad, citron.

Kvällsmål/mellanmål 3.
1 kopp kaffe, ½ skivad äpple och en näve Cashewnötter.