Så har Amanda ytterligare gått en vecka i skolan och som vanligt fick vi veckobrev från lärarna, som vi uppskattar så mycket.
Lärarna har ordet
Hej!
Vi har precis varit och lyssnat på Jacob från Kvickens som berättade om sitt besök i Dandora, utanför Nairobi, Kenya som han gjorde i vintras. Fascinerande och spännande på samma gång. Fråga era barn vad de kommer ihåg bäst från mötet eller temadagen.
I No:n har vi avslutat projektet ”Mäta tid” och nu väntar ett avsnitt med återvinning och miljö. När det gäller geografi så är det snart dags för ett nytt läxförhör på största städer, vatten och berg i Sverige. Vi återkommer med datum.
Efter det backar vi långt tillbaka i tiden för att köra igång med historia.
När det gäller tabellerna i multiplikation ligger vi på tre olika nivåer beroende på hur långt man har kommit. Målet är att alla ska börja med ”100” innan jul.
Efter höstlovet är det dags att följa upp de IUP: er som vi skrev vid samtalen de första veckorna av terminen. Tillsammans med eleverna kollar vi upp att de är på rätt väg mot sina mål. Vi kommer också att limma in en kopia i planeringsboken.
På lite längre sikt väntar häftiga studiebesök men vi avslöjar ingenting ännu. Håll ut!
Denna vecka fick Amanda bra i uppförande
Läxor- resultat fick Amanda i:
Tabeller: 27 av 33 (föra veckan fick Amanda 28/33)
Ma-läxa Lovely!
Svenska (veckans ord) 11 av 12
Övrigt:
NU HAR AMANDA HÖSTLOV DVS ÄR LEDIG FRÅN SKOLAN V.44
Arbetsområden V.45
Eng: Chapter 9. ”Number twelve”
Ma: Addition och subration
NO: Återvinning och miljö
SO: Svergie, nyheter
Sv: Skriva,läsa, grammatik
Läxor v.45
Mån-tors ”Number twelve”, text och glosor
mån-fre. Sv, ”Veckans ord ”n-ljudet 1”